Dýchacie cesty

Prevencia problémov s dýchaním je závislá predovšetkým od životného štýlu. Všetky časti tela podieľajúce sa na dýchaní sú intenzívne zaťažované počas celého života, preto akékoľvek stále negatívne vplyvy aj v minimálnej intenzite môžu zanechať následky. Základným pravidlom úspešnej prevencie je pobyt na čerstvom vzduchu. Väčšina populácie trávi značnú časť dňa v uzavretých, umelo klimatizovaných priestoroch. V takomto prostredí sa koncentrácia škodlivých látok prudko zvyšuje a hlavne vzduch sa dramaticky vysušuje, čo oslabuje prirodzenú obranyschopnosť dýchacích ciest. Preto aj minimálny pobyt na čerstvom vzduchu určite pomôže zlepšiť väčšinu nepríjemných stavov. Veľkým problémom je aj znečistené ovzdušie. Na nízke koncentrácie smogu a iných toxických látok sme zvyknutí, ale ich škodlivosť sa neznížila. Preto pobyt v lese, na horách alebo pri mori určite nášmu dýchaniu pomôže a v kombinácii s aktívnym pohybom sa efekt znásobí. 

Na záver pár rád ako pomôcť "svojmu dýchaniu":

  • vyvarovať sa fajčeniu alebo pobytu v zadymených miestach
  • zafajčené priestory pravidelne vetrať a pachy neutralizovať
  • obmedziť dlhodobý pobyt v umelo klimatizovaných priestoroch
  • eliminovať prudkú zmenu teploty medzi vonkajším prostredím a klimatizovaným miestom (kancelária, automobil, športové priestory, nákupné centrá atď.)
  • obmedziť konzumáciu silne sýtených nápojov
  • eliminovať pobyt v prašnom alebo inak zamorenom prostredí
  • vyvarovať sa dráždivým vôňam alebo zápachom, uprednostňovať jemné, v ideálnom prípade prírodné vône (Eukalyptus, Borovica, Rozmarín alebo Aníz)

Uprednostňovaná strava a doplnky výživy

pestrá strava s vysokým obsahom surovej zeleniny a ovocia

Pitný režim

2,5 - 3,5 l denne, ideálne čistá neperlivá voda
čajoviny: Čaj LAPACHO, čaj VODA - pri nachladnutí

potrebné obmedziť

alkohol, fajčenie, drogy, údeniny, káva, čokoláda, čierny čaj
MLIEČNE VÝROBKY