Podpora imunity

Jednou z hlavných zložiek imunity sú baktérie, ktoré sa vyskytujú v tráviacom trakte a to najmä v hrubom čreve (laktobacily a bifidobaktérie). Masovým spracovaním potravín sa potraviny zbavia takmer všetkých mikroorganizmov a chýbajú teda aj probiotické kultúry - živé organizmy, ktoré ovplyvňujú práve črevnú flóru. Tento fakt vytvára potrebu konzumácie potravín, kde tieto látky stále nájdeme: kefír, zákvas, acidofilné mlieko, jogurty a jogurtové nápoje (s označením obsahu probiotických kultúr). Medzi podporné látky nebakteriálneho typu patria vitamíny (A / beta-karotén,C,E), koenzým Q10, L-karnitín, selén, olej z austrálskeho čajovníka (tea tree oil), huba shii-take (lentinus edodes), ženšen, a nakoniec malé množstvá červeného vína (obsahuje antioxidant resveratrol). Z ďalších voľne dostupných prírodných zdrojov vyberáme:

  • olivový olej lisovaný za studena posilňuje telové bunky a dodáva organizmu vitamín E. Okrem toho olej chráni vitamín A a karotenoidy, ktoré samy posilňujú obrannú schopnosť bunky.
  • pivovarské droždie obsahuje komplex vitamínov B a veľa selénu (napomáha v bunkových vrstvách vzniku obranných molekúl)
  • všetky zložky, v ktorých sa nachádza aj zinok (orechy, semiačka), pomáhajú organizmu nielen v boji proti voľným radikálom, vírusom, baktériám, mikroorganizmom, ale aj proti stresu a oparu
  • Echinacea purpurová zvyšuje obranné sily organizmu proti vírusovej a bakteriálnej infekcii. Podáva sa pri chrípke a prechladnutí, pri alergiách a zápaloch

Podpora imunity má asi v rámci všetkých menovaných problémov najviac možností tradičnej prírodnej liečby. 

Vyberáme tie najznámejšie prípravky: Cordyceps, "Dračia krv", Chitosan, Lecitin a Imunosan.

Uprednostňovaná strava a doplnky výživy

pestrá strava s vysokým obsahom surovej zeleniny, ovocia,
ORECHOV A SLNEČNICOVÝCH SEMIENOK

Pitný režim

2,5 - 3,5 l denne, ideálne čistá neperlivá voda
čajoviny: čaj LYCIUM Chinese, čaj ZEM - pre posilnenie imunity, čaj UŇA DE GATO - Vilcacora

potrebné obmedziť

alkohol, drogy, údeniny, káva,
PREDOVŠETKÝM FAJČENIE, ÚDENINY a TUČNÉ JEDLÁ