Trávenie

Problémy s trávením väčšinou prichádzajú keď je v tráviacom trakte narušená prirodzená rovnováha. Vtedy je vhodné podstatne obmedziť príjem cukru a zvýšiť príjem vlákniny, aby organizmus potravu rýchlejšie vylúčil. Zvýšiť treba aj príjem probiotických kultúr, dodržiavať pitný režim a dostatočne sa hýbať. Najčastejšími civilizačnými problémami s trávením je nadmerná tvorba kyselín, plynnatosť a zápcha. Pre každý z uvedených problémov ponúkame niekoľko preventívno-liečebných opatrení.

Nadmerná tvorba kyselín

  • jedzte čo najpomalšie a vyhýbajte sa stresu
  • jedzte viac krát - menej, avšak naposledy 2 až 3 hodiny pred spaním
  • nejedzte veľmi kyslé potraviny a nápoje (citrusy a výrobky z paradajok)

Nadmerná tvorba plynov

  • vylúčte plyn produkujúce potraviny a nápoje: kapusta, fazuľa, ružičkový kel, nápoje s CO2
  • pridávajte vlákninu do jedálnička, avšak postupne, aby telo nereagovalo neprimerane
  • konzumujte denne probiotiká
  • neprejedajte sa, skúste dodržať "20 minút", kým informácia príde zo žalúdka do hlavy

Zápcha

  • nikdy nepotláčajte nutkanie na stolicu
  • jedzte čo najpomalšie a vyhýbajte sa stresu, zvýšte čas pre pohyb, v ideálnom prípade na čerstvom vzduchu
  • neprejedajte sa, skúste dodržať "20 minút", kým informácia príde zo žalúdka do hlavy
  • pridávajte vlákninu do jedálnička, cieľom je denná dávka 25 až 30 gramov. Uvedené množstvo reprezentuje napríklad miska ovsených vločiek na raňajky, na desiatu jablko a na večeru varená kukurica plus jedna mrkva.
Uprednostňovaná strava a doplnky výživy

pestrá strava s vysokým obsahom surovej zeleniny a vlákniny
MORGENSTUND, WURZELKRAFT

Pitný režim

2,5 - 3,5 l denne, ideálne čistá neperlivá voda
čajoviny:

  • LAPACHO
  • TRIBULUS TERESTRIS
  • RIŇOSAN
  • UŇA DE GATO

nápoje: Ryžový, Špaldový, Pohánkový, Ovsený

potrebné obmedziť 

alkohol, fajčenie, drogy, údeniny, káva, čokoláda, čierny čaj
ZEMIAKY, MLIEČNE PRODUKTY, VYPRÁŽANÉ JEDLÁ, PRODUKTY Z PŠENIČNEJ MÚKY